Llorenç Comajoan presenta la conferència “El multilingüisme a les escoles de Catalunya” a Harvard

Autor:
Maria Dasca

El proppassat 17 de setembre el professor titular de la Universitat de Vic Llorenç Comajoan, membre del Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (http://mon.uvic.cat/grell/) i coordinador del màster d’ensenyament del català com a primera i segona llengua de la mateixa universitat, va fer una xerrada sobre el multilingüisme a les escoles catalanes a la Universitat de Harvard.

En la seva presentació, el professor Comajoan va traçar una vasta panoràmica sobre les llengües a l’ensenyament secundari, tot tenint en compte: la demografia de Catalunya i el seu impacte en l’escola, la competència lingüística adquirida pels alumnes, la ideologia lingüística dels agents implicats en l’educació, i les metodologies docents vinculades a l’aprenentatge bilingüe. L’exposició va partir de l’anàlisi de les dades obtingudes en un projecte de recerca realitzat, amb Vanessa Bretxa i F. Xavier Vila, entre 2013 i 2014, i sintetitzat en el llibre Les veus del professorat. L’ensenyament i la gestió de les llengües a secundària (2018). La investigació se centrà en criteris quantitatius i qualitatius, i partí de 40 entrevistes a personal docent i administratiu de centres catalans que responien a una àmplia tipologia social i lingüística.

La xerrada va motivar un fructífer debat que es prolongà en la recepció amb què es conclogué l’activitat.

Maria Dasca

 

Vols fer un comentari?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Maria Dasca