Blog Xarxa Llull

LLULL.CAT | XARXALLULL | FABERLLULL | BIENNAL D'ART DE VENÈCIA 2019

22/06/2019

FRA – BCN

Finalment, ha arribat el mes de juny del 2019 i, després de mesos de preparacions i de sol·licituds, un bon grup d’estudiants de català de la Goethe-Universität Frankfurt es troben dilluns 17  les 14:30 davant del Palau Robert per començar un viatge d’estudis de cinc dies.

L’aventura comença amb una visita a la seu de l’Institut Ramon Llull i amb una visita guiada al llarg de tot el Passeig de Gràcia fins al Raval… De camí, entrem al Massimo Dutti, que no acaba de ser una botiga del tot normal. Sabeu per què?

L’endemà, dimarts 18, ens esperen a les 10 al cafè Zurich (és clar!) per descobrir les restes de la Barcelona romana tot seguint una gimcana que ens converteix en un ciutadà de Roma que busca la seva promesa. Posem al límit el nostre català per resoldre enigmes i aconseguir guanyar l’equip contrari. Després de dinar un bon entrepà a la Plaça de Sant Jaume, ens n’anem a la Universitat de Barcelona per trobar-nos amb la lingüista M. Carme Junyent, amb qui parlem de la situació actual de la llengua catalana i, inevitablement, de política.

Dimecres, lloguem dos cotxes i ens n’anem cap al centre de Catalunya, a descobrir una realitat única de la història industrial del nostre país: les colònies tèxtils. Visitem el museu de la Colònia Vidal i, si el dia abans havíem posat al límit el nostre català per resoldre problemes i tenir una conversa acadèmica, a la colònia directament adquirim vocabulari altament especialitzat. Després de dinar unes bones croquetes, visitem l’església de Sant Cugat del Racó, un exemplar particular del romànic català. De tornada, parem a Manresa per veure la Seu i fer unes quantes enquestes a la plaça de l’ajuntament.

Dijous toca matinar (vegeu fotografia inferior) per agafar el tren de rodalies i anar a visitar Girona: la catedral, el call jueu i els banys àrabs, per descobrir per què el símbol de la ciutat són les mosques i per anar rabent fins a dalt la muralla per no marxar sense haver vist una panoràmica de tota la ciutat. A la tarda, una mica de temps lliure i, al vespre, anem a sopar tots plegats per acomiadar el viatge, que s’acaba divendres.

Finalment, divendres al matí anem cap a la zona de Montjuïc, al Museu Nacional d’Art de Catalunya, on cadascú visita la secció que li interessa més segons els gustos individuals, i, finalment, ens acomiadem, cansats, però molt contents, und bis Donnerstag in Frankfurt!

Aquesta és la nostra Eis-selfie del viatge. =)

Gràcies a l’Institut Ramon Llull, a la universitat de Frankfurt, a tots els que han col·laborat d’alguna manera o altra en aquest viatge (que han sigut molts) i, sobretot, sobretot, gràcies a l’Aurel, la Nadine, la Sirine, el Daniel, el Karl, l’Anna, la Ghita, l’Ayda, el Maxim i la Kathrin per aquests dies inoblidables.

Vols fer un comentari?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *