Llorenç Comajoan presenta la conferència “El multilingüisme a les escoles de Catalunya” a Harvard
Autor:
Maria Dasca
El proppassat 17 de setembre el professor titular de la Universitat de Vic Llorenç Comajoan, membre del Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (http://mon.uvic.cat/grell/) i coordinador del màster d’ensenyament del català com a primera i segona llengua de la mateixa universitat, va fer una xerrada sobre el multilingüisme a les escoles catalanes a la Universitat de Harvard.
En la seva presentació, el professor Comajoan va traçar una vasta panoràmica sobre les llengües a l’ensenyament secundari, tot tenint en compte: la demografia de Catalunya i el seu impacte en l’escola, la competència lingüística adquirida pels alumnes, la ideologia lingüística dels agents implicats en l’educació, i les metodologies docents vinculades a l’aprenentatge bilingüe. L’exposició va partir de l’anàlisi de les dades obtingudes en un projecte de recerca realitzat, amb Vanessa Bretxa i F. Xavier Vila, entre 2013 i 2014, i sintetitzat en el llibre Les veus del professorat. L’ensenyament i la gestió de les llengües a secundària (2018). La investigació se centrà en criteris quantitatius i qualitatius, i partí de 40 entrevistes a personal docent i administratiu de centres catalans que responien a una àmplia tipologia social i lingüística.
La xerrada va motivar un fructífer debat que es prolongà en la recepció amb què es conclogué l’activitat.
Maria Dasca
Vols fer un comentari?