Blog Xarxa Llull

LLULL.CAT | XARXALLULL | FABERLLULL | BIENNAL D'ART DE VENÈCIA 2019

24/09/2018

La meva experiència a Palma (un italià per ses Illes)

Fa uns mesos, ma professora a classe ens va proposar una fantàstica oportunitat suportada i finançada per l’IRL de poder viure una experiència d’aprenentatge en un dels llocs més bonics : Palma.

Vaig emplenar el formulari d’inscripció, Després d’una mica de temps, ens van enviar un altre correu amb l’acceptació i amb el contingut del programa de l’estada: cursos de llengua catalana al matí (des del dilluns fins al divendres), després cada dia hi havia una conferència sobre molts temes de la cultura balear: vam parlar per exemple de les llegendes de Palma, de la seva història, dels mitjans de comunicació, de l’art, de la música, del menjar i del cinema. Llavors, a la tarda, o estàvem lliures per fer el que volíem, o hi havia activitats per fer tots junts, com per exemple la visita guiada per la Palma gòtica i barroca a càrrec de la mateixa professora que ens va parlar de les llegendes; la visita molt bonica al poble de Valldemossa; la visita al Parlament Balear, al Consell de Mallorca, a la Presidència del Govern i a l’Ajuntament.

A més, durant el cap de setmana vam fer una sortida a Menorca. Vam sortir amb l’avió dissabte pel matí i vam tornar a Palma diumenge per la nit. En aquells dos dies vam visitar les ciutats de Maó (per assistir a les festes de la Verge de Gràcia), Ciutadella i, com que vam tenir mala sort amb el temps, en lloc d’anar a la platja, vam visitar el petit poble de Binibèquer.

Com que l’estada volia dir també relax i vacances, vam utilitzar unes tardes lliures per anar a algunes platges: vam anar a Ses Illetes, Cala Major i sobretot a Es Trenc, la platja més bella i coneguda de tota Mallorca. S’aigo (com els mallorquins diuen per “l’aigua”) era fantàstica, em semblava d’estar en una piscina i ho vam passar molt bé.

Una altra cosa realment molt molt positiva va ser el grup d’estudiants. Vaig conèixer a persones des de 16 països diferents: des del Canadà, Estats Units, Mèxic, Portugal, País Basc, França, Alemanya, Polònia, Txèquia, Itàlia, Croàcia, Sèrbia, Ucraïna, Finlàndia, Rússia i Vietnam. Vam formar part d’un grup fantàstic i vaig tenir intercanvis culturals que em van tocar moltíssim a nivell personal. A més a més, com que el grup era molt unit i integrat, l’últim dia va ser un conjunt d’emocions diferents, fins a arribar a plorar: felicitat pel temps que vam passar junts i pels llocs macos que vam visitar, tristesa per haver de deixar els nous amics, els professors i Mallorca en general.

En últim lloc, cal dir que el meu català ha millorat molt gràcies a aquesta experiència, gràcies sobretot als meus professors mallorquins Joan i Francina i a més gràcies al fet que el català era la nostra lingua franca. Així que vull agrair en primer lloc Paula, la meva professora de Verona, per haver-me despertat una petita passió per la llengua i la cultura dels Països Catalans, en segon lloc l’Institut Ramon Llull per les oportunitats que donen cada any als estudiants de català de tot el món de millorar el seu català en aquestes estades lingüístiques i en últim lloc els meus professors mallorquins Joan i Francina, per haver-me guiat en l’aprenentatge amb paciència i passió.
Escrit per: Alessandro Pirondini

Verona, 24 de setembre de 2018.

Editat per: Paula Marqués

Vols fer un comentari?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *