La cultura catalana, present al dia d’Hispanoamèrica
Autor:
David Ginebra
El passat 21 de maig el departament d’Estudis Romànics i Llatinoamericans de la Universitat Hebrea de Jerusalem i la unitat de Llatinoamerica de l’Institut Truman van organitzar el dia d’Hispanoamèrica, que va consistir en un conjunt d’activitats destinades a visibilitzar els estudis sobre la Península Ibèrica i Amèrica Llatina de la mateixa universitat. Per fer-ho es van col·locar taules informatives al distribuidor principal de la universitat, de manera que tothom que entrava es trobava amb un ambient diferent del de cada dia. La major part de punts informatius estaven formats per representants d’ambaixades dels diferents països d’Amèrica Llatina, però també hi havia representació dels estudis de portuguès, de l’Institut Cervantes i de l’Institut Ramon Llull.
Al llarg del matí es va anar acostant gent diversa per obtenir informació sobre Catalunya. Alguns a títol de curiositat (no sabien a quin país pertanyia aquella taula), altres perquè estaven al corrent de la situació política i en volien parlar una mica i altres perquè havien estat a Barcelona i reconeixien algunes de les imatges de sobre la taula. Però el que molts tenien en comú és que desconeixien la possibilitat d’estudiar llengua o cultura catalana a la seva universitat (fins i tot algun estudiant del propi departament). Aquesta, doncs, va ser una bona oportunitat per explicar quin tipus d’assignatures es fan, de quina durada, en quin semestre, qui s’hi pot matricular, etc. Molts dels estudiants es van emportar tríptics sobre Catalunya o fulletons de com estudiar català, en alguns casos fins a exhaurir-ne les existències.
A part dels estands permanents, a mig matí un grup de salsa va oferir una exhibició amb posterior taller que va servir per animar al públic i les activitats van seguir a la tarda amb una conferència i a la nit amb la “Fiesta Latina”, ja fora de la universitat. Tot aquest programa no hauria estat possible sense el suport del sindicat d’estudiants, que va encarregar-se de tota la part de logística i va permetre que Catalunya i els estudis de català arribessin a un públic més ampli.
Vols fer un comentari?