Blog Xarxa Llull

LLULL.CAT | XARXALLULL | FABERLLULL | BIENNAL D'ART DE VENÈCIA 2019
     

L’IEC acull la jornada sobre gramàtica Noves perspectives per a l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica

El 25 de maig es va celebrar, a la Sala Prat de la Riba de l’IEC, una jornada de debat sobre gramàtica pedagògica i recerca en l’ensenyament de la gramàtica, amb motiu de la presentació del monogràfic sobre l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica de la revista Caplletra.

L’obertura de l’acte va ser a càrrec de M. Teresa Cabré, presidenta de la Secció Filològica de l’IEC, que es va mostrar «satisfeta que hi hagi tanta gent cridada per la gramàtica en abstracte» i, seguidament, hi va intervenir Anna Camps, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona, que va fer un homenatge al professor Felipe Zayas, que va morir el passat 15 d’abril, i «avui el volem recordar no només perquè va ser un dels col·laboradors d’aquest número de la revista Caplletra que es presenta, sinó per tot el que ha representat per a la didàctica de la llengua i pel que ens ha ensenyat als que ens hi dediquem».

Tot seguit, va intervenir Eulàlia Miralles, professora de la Universitat de València i directora de la revista Caplletra, que va agrair el fet que l’IEC «hagi acollit aquesta jornada» i va explicar que «la revista funciona des del 1986 i es dedica a publicar treballs d’investigació sobre la llengua i la literatura, amb una atenció especial a la filologia catalana». Miralles va explicar que la revista és de periodicitat bianual, que acaba de publicar-se’n el número 64, i que el monogràfic que es va presentar a la jornada va aparèixer en el número 63 de la revista.

A continuació, van intervenir Llorenç Comajoan i Mariona Casas, professors de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i coordinadors del monogràfic sobre l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica, que van explicar que el monogràfic que es presentava «és una obra col·lectiva que es proposa actualitzar el coneixement acadèmic entorn de l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica des d’una perspectiva internacional i amb la voluntat d’avançar cap a un disseny i una gramàtica pedagògica de la llengua catalana».

La jornada va continuar amb dues tandes de converses. La primera, amb el títol «Cap a una gramàtica pedagògica», va tenir les intervencions de Marta Milian, de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Carmen Rodríguez, de la Universitat de València. A la segona, amb el títol «Gramàtica pedagògica, construcció de coneixement per part dels alumnes i concepcions dels docents», hi van intervenir Carme Durán i Teresa Ribas, totes dues de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Per tancar l’acte, Vicent Pascual, membre de la Secció Filològica de l’IEC, mestre, escriptor i pedagog, va fer un comentari crític de la jornada i del volum de la revista Caplletra.

La jornada va ser organitzada per la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, el Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i la revista Caplletra.

FONT: IEC

Per mitjà d’aquests enllaços podreu seguir la jornada:

Primera part: https://www.youtube.com/watch?v=eCJf_h1spug

Segona part: https://www.youtube.com/watch?v=29PrESnqAHw

Vols fer un comentari?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Avatar

Ignasi Massaguer