Argumentem-ho – Concurs d’argumentació i avaluació de l’expressió oral a l’aula de llengua catalana del nivell B1
Argumentem-ho . “El paper de la UE, França i Anglaterra a la crisi catalana”.
Concurs d’argumentació i avaluació de l’expressió oral a l’aula de llengua catalana del nivell B1
Les universitats de Birmingham, Grenoble Alpes i París 8 Vincennes Saint-Denis hem iniciat, a mitjans de novembre, un primer concurs d’argumentació adreçat als estudiants de les nostres classes de nivell B1. Com a part de l’activitat, els estudiants de les respectives universitats han hagut d’enregistrar i compartir diversos vídeos en què valoraven el paper que ha jugat la UE i els seus països a l’actual crisi catalana.
El concurs té com a principals objectius millorar les capacitats expressives en llengua catalana, adquirir unes tècniques argumentatives eficaces i crear una idea de xarxa entre els estudiants de català de diverses unviersitats. Va començar, naturalment, amb una ronda de presentacions dels estudiants. L’han seguit una sèrie d’exercicis per tal de millorar les tècniques argumentatives i l’ús i la varietat de connectors utilitzats que s’han realitzat a classe per acabar amb una ronda de monòlegs en els quals els estudiants analitzen i valoren la posició de la Unió Europea i dels seus respectius països enfront de la crisi catalana.
Aquest concurs acabarà amb una valoració dels vídeos realitzats que es durà a terme mitjançant un sistema de votació basat en els diversos aspectes avaluables de les argumentacions. Aquestes votacions les faran els estudiants i es justificaran oralment i també seran enregistrades i enviades a la resta de participants.
Edwin Evangelista, Universitat de Grenoble Alpes
Cristina Fernández, Universitat de Birmingham
Chantal Sobrino i Tafunell, Universitat Paris 8 Vincennes Saint Denis
Captura de pantalla dels vídeos de l’activitat
Vols fer un comentari?