Let’s C(h)AT. Tàndems lingüístics Oxford-Cambridge-Bcn
Autor:
Ares Llop
Per tendir ponts, bastir sinergies, connectar interessos i capgirar els problemes per convertir-los en oportunitats. És per això que el durant aquest mes de novembre ha nascut Let’s C(h)AT!. Let’s C(h)AT! és un projecte pilot de tàndems lingüístics entre els alumnes dels Estudis Catalans de la University of Oxford i de la University of Cambridge i els alumnes dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona.
La iniciativa sorgeix de la voluntat d’aprofitar la conjuntura de la pandèmia actual per crear un marc engrescador en el qual els estudiants es puguin reunir i millorar el nivell de llengua oral. La singularitat d’aquests tàndems lingüístics bidireccionals és que, aprofitant el viratge de l’ensenyament-aprenentatge a la virtualitat, es creï un diàleg i espai d’intercanvi dels coneixements entre estudiants de diferents contextos universitaris. Alhora, des d’una vessant més personal, la iniciativa pretén facilitar l’oportunitat d’establir xarxes de contactes per a futures estades de tots dos col·lectius als països respectius.
El projecte ha engegat amb un total de més de 35 parelles (més de 70 participants) d’estudiants catalans i britànics que s’han animat a participar-hi. Durant aquesta primera setmana de posada en funcionament de Let’s C(h)AT! ja s’han dut a terme més de 25 trobades. L’experiència ha començat amb bones sensacions, primeres coneixences i anècdotes entranyables.
Els tàndems lingüístics del Let’s C(h)at ja pedalegen!
Eloi Bellés Boeta (Universitat de Barcelona)
Ares Llop Naya (University of Cambridge)
Anna Paradís (University of Oxford)
Vols fer un comentari?